dvdalmasry
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

أهلا وسهلا بك زائرنا الكريم, أنت لم تقم بتسجيل الدخول بعد! يشرفنا أن تقوم بالدخول أو التسجيل إذا رغبت بالمشاركة في المنتدى

اروع نكت مش هتقدر تمسك نفسك من الضحك

اذهب الى الأسفل  رسالة [صفحة 1 من اصل 1]

s.z

واحد سكران قاعد بيشرب خمرة وعنده بغبغان كل شويه البغبغان يقوله هات كاس يقوله اقعد ساكت هنتفلك ريشك البغبغان يقوله هات كاس يقوله اقعد ساكت هنتفلك ريشك جرس الباب رن قام يفتح فالبغبغان مسك الازازه شربها فلما المسطول رجع قاله ايه ده ؟ قام البغبغان قاله شربت الازازه وادى الريش اللى انت قارفنى بيه أهو

2-تهنئة محشش بمناسبة عيد الام : بمناسبة عيد الام المبارك أهنئكم برمضان جعله الله عليكم زواجا سعيدا وكريسمس خير وكل عام وانتم بخير بمناسبة السنة الجاية مع تحيات جمعية مرضى الزهايمر

3-لغز محشش: قطار يمشي 60 كلم في الساعة فكم عصفور في الشجرة اذا كان الببسي ب75 قرش؟

4-مره واحد غنى جاب عربيه فور باى فور جديده وركنها تحت البيت وكل يوم بليل يعدى من تحت البيت واحد مسطول يلاقى مكتوب ع العربيه 4x4 يروح كاتب = 16 ينزل الراجل صاحب العربيه الصبح يضايق ويوديها الميكانيكى يروح يصلح الصاج وكذا مره تتكرر الحكايه دى فالميكانيكى اقترح على صاحب العربيه فكره انه يكتب هو = 16 بدل ما الراجل السكران يكحت الصاج فرح الراجل وعمل كده قام الراجل السكران رجع بليل لقى مكتوب ع العربيه 4×4 = 16 راح جاب حجره وعمل علامة صح

5-مرة واحد حرامي راح يسرق باب واحد مسطول و أخد الباب و طلع يجري. المسطول أعد يجري وراه، وفجأة الاتنين تعبوا، فقعد الحرامي يستريح، و التاني المسطول راح جاي عنده و قعد يخبط على الباب و هو بيقولو ...أفتح يا جبااااان

6-محشش يهني بالعيد :بمناسبة أعياد تحرير سيناء أتمنى لكم رحلة ممتعة جعلها الله ولادة ميسرة وانتصارا لفريقنا القومي وشفاكم الله و عافاكم مع خالص تمنياتنا بالنجاح و التوفيق للسيد الوالد في الامتحانات
مرة اتنين مساطيل ماشيين ف الشارع بالليل بعد ما خلصو قاعدتهم ..,وهمما ماشيين شافو اتنين مساطيل قاعدين علي- الرصيف وبيصطادو ف الاسفلت ,,,فالاول قال لزميله شوف الاتنين المساطيل اللى بيصطادو ف الاسفلت دول .........,قاللو يا عم سيبك..قدف قدف

8.-مرة واحد غبى اوى ومسطول فى نفس الوقت كان شايل مسامير فى ايدة المهم وهو ماشى مسمار وقع من ايدة وبقيت المسامير اللى فى ايدة لسه فى ايدة المهم قال للمسار اطلع يا مسمار مرديش راح فتح ايدة وقال للمسامير انزلوا جيبوه

9-مره واحد مسطول رجع بيتهم متأخر، اخته فتحتله قالها كنت فين يافاجرة لحد دلوقتي

10=واحد احول عاكس واحده حوله بيقولها احلى واحده فيكم اللى ماشيه فى النص قالتله و الله انتم شباب رخمين

واحد بلدياتنا مستعجل على الخلفة اتجوز واحدة حامل
واحد مسطول روح البيت حط السيجارة على السرير وغطاها و رمى نفسه من الشباك

اثنين صعايدة بيلعبوا شطرنج
الاول قاله موت لك الحصان
الثانى استأذن خمس دقايق و رجع قاله سممت لك البهايم
واحد بلدياتنا عايز يقضى ليلة حمره
ولع فى البيت

واحد بلدياتنا ما بيخلفش

اتبنى حمار

مره قرية كلها أغبيا كان فيها حفره كل يوم واحد يقع فيها عملوا مجلس علشان يشوفوا حل للحفره دي قام واحد وقال يا جماعه احنا نحط عربية اسعاف جنب الحفره علشان المصابين يتنقلوا بسرعه قام التاني قال احنا نبني مستشفى جنب الحفره علشان يتنقلوا أسرع قام التالت قالهم يا جامعه انتوا مغلبين نفسكم ليه احنا نردم الحفرة دي ..ونحفر واحدة تانية جنب المستشفى

اتنين مساطيل واقفين مستنيين الاوتوبيس فالاول بيسال: هنعرف الاتوبيس ازاى
التانى قاله بسيطه اللى هيجى يقف هنا يبقى اتوبيس
قاله طب والكومسارى قاله: بسيطه اللى هيحط ايده على كتفك يبقى الكومسارى ...ندفعله الاجره فجه الاتوبيس ركبوا جه واحد حط ايده عليهم فطلعوله الاجره وبيدوهالوا.. فقالهم: انا مش الكومسارى انا ضابط بحريه....
قاللوا شوفت شورتك المنيله ..ادينا ركبنا باخره

مرة واحد صعيدى وقع على السلم راح للدكتور
الدكتور كتب له مرهم وقال له إدهن بيه مكان الوقعه
راح دهن السلم
مسطول اشترى موبايل
عايز يكتب مسج لخطيبته قام ادا الموبايل لاخوه وقاله اكتبلي انت عشان خطك احلى من خطي

سكران راح يشيع جنازة
سأل واحد: الميت كان بيشتغل
قله : بيحفر قبور
قال السكران: سبحان الله من حفر حفرة لاخيه وقع فيها

في محشش صايم اتصل على الام بي سي...
فقالو له تحب تسمع ايه ؟؟
فقال لهم: مقاطع من أذان المغرب

خروف سأل خروف : عدا عيدين ومحدش دبحك، ليه؟ رد عليه : لأني مسجل بشهادة الميلاد "حمار

محششين عايزين يفجروا مبنى
حطوا القنبلة في اول دور واستخبوا على السطوح

صعيدي بيقول لخطيبته
لما ازمرلك تنزليلي
قالتله اشتريت عربية؟
قالها لأ، اشتريت زمارة

واحد فافي عايز يشتري لبن

راح عن البقال وقاله عمو عمو، اديني عصير بقر

مرة محشش راح يخطب بنت
قالولوا اهلها : الشقة عليك
قال : اوكي ، بس البنات والبيرة عليكم

بيقولك رئيس غانا زعلان من السمعة الوحشة الي طالعة على الليبين انهم اغبياء
فجمع الليبيين وقالهم انا هعملكم اختبار والي فيكم غبي ومش هيعديه هقتله
ونادى على واحد قاله 3+6 كام؟؟
فرد المواطن قاله 9 يا ريس
باقي السكان على طول في صوت واحد : اديله فرصه تانية ، اديله فرصة تاني

ة
في سوداني بيدرس مسائي
قطع النور في المدرسة قام المدرس سجله غيــــــــــــــــــــــــــــــــــــــاب

صعيدية...قطعت راس زوجها..ليلة الدخلة......ابوها سألها عملت كدا ليه يابنت؟؟؟...قالت......الشرف غالي يا أبويا!!!

اتنين صعايده بيلعبوا شطرنج الملك انتحر

إتنين أغبية إشتروا حصانين وعاوزين يفرقوهم عن بعض راح الأولاني قطع ديل حصانه وقال لزميله أنت حصانك ديله مش مقطوع قاله لا مش باينه، راح شوية ورجع راح قاطع رجل حصان زميله وقال له حصانك رجله مقطوعة قال له لا مش باينه، راح قاطع راس حصانه ورجع قاله حصانك راسه مش مقطوعة قاله بيتهيألي أوضح حاجه إن حصانك بني وحصاني أبيض

مره اتنين مجانين اتفقوا انهم يهربوا من المستشفى واحد قال للتانى لو لاقينا الصور عالى هنهده لو لاقيناه واطى هنط من فوقيه التانى قاله ماشى راحوا مالاقوش صور خالص قالوا يخساره المهمه فشلت

مرة واحد مخنوف من الدنيا كلها رن جرس الباب الساعة 10 صباحا فتح الباب لقى وحدة مذيعة بتقلة ممكن نعرف بتعمل اية لما تقوم من النوم

قال انا بقوم من ام النوم
بنزل ام رجلى
اروح ام الحمام
افتح ام الحنفية
اغسل ام وشى
اروح ام الغرفة
اقلع ام الترنج
البس ام البنطلون
انزل من ام الشقة
اركب ام الاتوبيس
انزل من ام الاتوبيس
اروح ام الشغل